Va ett tag sen...

Ja det var ett tag sen man skrev nu. Men kan säga att jag har haft rätt mycket att göra! Har haft praktik i 5 veckor och sen en massa man måste göra under tiden man har praktik... Men jag är nu äntligen klar med min VFU portfolio! Gött det!! Återstår bara att se om lärarna på skolan blir nöjda!

Orka tjöta om skolan nu! Nu pratar vi om helgen som varit! =)

I fredags var min sista dag på förskolan lite trist för jag trivdes med personalen och barnen. Men jag har sagt att behöver de vikarie är det bara att ringa mig. Jag bakade en morotskaka som blev jättegod och barnen fick glass. =) Av personalen fick jag 4 små värmeljus som ser ut som chokladpraliner, så det är lite farligt att titta på dem för de ser väldigt goda ut. Hehe..de luktar lite choklad också. Fick även en mugg med en hund på, jättesöt! =D

image29

Värmeljusen
image30

Söta muggen

Efter praktiken gick jag och Lena en liten promenad med Djoni sen gjorde vi inte så mycket mer, pluggade lite me. =(

Lördags städade jag, dammsög och tvättade och pluggade. Senare ringde jag Lena och vi gick en liten promenad i skogen. Det är så fint i skogen med allt det gröna. =) Vi gick även förbi fotbollsplanen för att se om det fanns några hunkar att spana på hehe...=P Ja jag vet killtokiga Katta i farten igen... Det roliga är att Lena har blivit sån med... ska spana vart vi än går. Det sägs ju att man blir som man umgås och det ser ju ut att stämma. =P Hehe...

image31
Lena och Djoni på promenad
image32
Grönt och fint

Efter promenixen gick vi hem till Lena och gluttade TV när Erica messade och hade inget att göra. Jag föreslog att vi skulle ta en liten tur med bilen så det gjorde vi. Ett problem var att vi visste inte vart vi skulle åka! Ericas kille jobbar på Harrys i Kinna så vi drog dit. Han blev förvånad när han fick se oss. =P Han sa: "Vad fan gör ni här?!" =P hehe... vi bara ne vi hade inget att göra så vi tog en liten tur hehe..Där stod vi och tjötade lite med han sen åkte vi hem till Erica och satt och tjötade lite innan jag och Lena åkte hem.

Idag söndag har jag bara, bara, bara pluggat! =( Blää! men är ju som sagt klar med portfolion så det är ju skönt. Har även suttit och läst 2 engels häften, fattar inte så mö men måste ju läsas och försöka förstå. Får hoppas att nån i gruppen fattar mer och kan förklara för en!

Idag är det ju även mors dag. Tyvärr har jag inte min riktiga mamma kvar i mitt liv. Men vill ändå gratta henne på mors dag och säga att jag Älskar henne och saknar henne väldigt mycket! Men jag har en kompis mamma som är som en mamma för mig, hon finns där för mig när jag behöver prata och jag känner att jag kan prata med henne om allt! Tack för att du finns! Älskar dig det vet du! Hon har även en dotter som är som en syster för mig! Jag vet inte om jag skulle klara mig utan henne! Hon förstår mig och jag kan prata med henne om allt! Synd bara att vi inte bor så nära längre för jag saknar att bara kunna gå till henne när jag vill. Men snart ses vi ju. =) Ska bli så roligt att träffas och ha lite tjejkväll. =)

Ne nu får de vara nog skrivet för idag. Tack för mig!

Kram Katta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0