Barn är så söta

Igår när jag slutade jobba så kom Markus och mötte upp mig vid jobbet, snacka om att jag blev paff. Så jag fick sällskap hem, var trevligt att ha någon att cykla med =) När vi kom hem och parkerade cyklarna vid vår plats kom grannflickan på 3 år fram och frågade om jag var mamma.. Nej sa jag, jag har inga barn.. Är du mamma frågade jag henne och då började hon flina och sa att hon minsann inte kunde vara mamma. Så söt.. =) Stod där och flinade åt min dumma fråga ;) Så oerhört söt är hon.. Både hon och brossan är lika pratglada så fort man möter dem, frågar vart man varit och vad man ska göra osv.

Imorgon på jobbet ska jag ha en elev som går med mig, känns sådär men jag får ju snällt ta hand om henne =) Hon är trevlig och sådär, det är inte det som är jobbigt. Men när man har elev så måste man verkligen tänka på allt och vara totalt fokuserad och svara på frågor osv. Hon är bara 17 år, vilket jag kan tycka är lite ungt för att ha praktik på en onkologavdelning. Det beror ju iofs hur studenten är som person, vissa är ju mogna för sin ålder och andra inte.

Vad har ni för väder hos er? Här är det bara regnrusk och vi ska gå och handla sen, verkar tyvärr inte avta något alls så blir väl att gå i ösregnet. Hatar verkligen denna hösten, visst jag brukar bli trött på regnadet och att det är mulet hela tiden men denna hösten har jag verkligen varit deppig som fan. Hoppas inte det är sån där höstdeprission som kommer år efter år som många har. Brukar ni påverkas av årstiderna och känna av depressioner?

Ha det gött gott folk! Kram Emma

Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Ja precis. Skall fråga hur det är med gubben, han kommer snart hem från jobbet .. säkert jättetrött.

2008-11-18 @ 14:44:18
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Markus

Får se om vi hinner hem innan det börja ösa ner igen nu.. Önska oss lycka till ;)

2008-11-18 @ 14:59:43
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se/
Postat av: Anna(twin)

Ja du jag tycker mest det e konstigt för igår va det jääte kallt å skönt ute å frost på kvällen men i morse då öste det ner regn.=( tänk om allt regn kunde komma i snö istället då hade jag varit gladare..Jag känner mig faktiskt också lite depprimerad om jag ska erkänna...Ingen lust me något å allt är bara fel hela tiden..

Kram

2008-11-18 @ 16:32:41
Postat av: Daniel

Jag bor tyvärr inte tillräckligt söderut för att mitt väder ska vara bättre än ert och jag blir deppig av annat. Inte väder eller årstider.

2008-11-18 @ 17:22:03
URL: http://www.project13.se/blog
Postat av: Jenni

Idag har vi faktiskt haft soligt och varmt, för ovanlighetens skull.

Skulle nog inte påstå att jag får nån höstdepression. Man blir ju tröttare och så och det påverkar ju på humöret.

2008-11-18 @ 18:24:50
URL: http://jeinyn.blogg.se/
Postat av: elena cn

Här är det också regn och rusk, skit trist!

Jag kan vara deppig en dag och sedan bli uppåt igen med hjälp av mina goa arbetskamrater. Mörker, städning och annat vardagsslit är ju inte direkt upplyftande.



Bra fråga du ställde till den lilla flickan!

2008-11-18 @ 20:25:35
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Anna

Nu på kvällen har det snöat. Rätt mysigt. Jag blir helt klart påverkad av vädret. Kram

2008-11-19 @ 19:04:02
URL: http://anna1441.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0