Ångesten smyger sig på

Igår smög ångesten sig på när jag kom på vad jag bett Markus göra.. att gömma min våg så att jag bara ska kunna väga mig på fredagar. Jag blir helt nojjig när den står framme.. väger mig var eviga dag.. före och efter toabesök osv =( Helt sjukt beteende som jag inte vill ha. Man ska inte vara så fixerad vid sin vikt utan på hur man ser ut och hur man mår. Med hur man ser ut menar jag att omfång osv spelar större roll än vikten. Nu för tiden är jag jävligt snygg jämfört med hur jag såg ut för tre år sedan, skäms när jag ser bilden men ni ska få se bilden som jag avskyr och som puschar mig att gå ner i vikt..

Här kommer lite för och efter bilder:


Jag på fest dec 05


Jag på fest 08 (från festen i lördags) =)

Vet inte om ni ser skillnaden men jag märker den.. framförallt psykiskt.. mår mycket bättre och är piggare. Självförtroendet är kanske inte på topp alltid men vems är det? Det går på rätt håll iaf.. Är nöjd =)

Lyssnade på RIX MorronZoo idag eller rättare sagt.. tittade på det =) Paolo Roberto var där som gäst.. han sa att dem som går på GI blir dumma i huvet.. alltså är det bara jag som går på GI som känner mig skärptare och inte lika degig som förr? Jaja bryr mig inte om vad andra tycker.. JAG mår bra, JAG känner mig piggare, JAG trivs bättre med mig själv och det är det som är huvudsaken =)

Imorgon kommer lilla mamsen hit, ska hon få känna på hur det är att äta GI på riktigt ;) Hehe hon kommer önska att hon inte kom hit =D moahahaha.. ne riktigt så illa är det väl inte.. på torsdag ska vi njuta lite.. då fyller hon år och jag ska baka rulltårta och göra små bakelser =)

Vet inte vad jag ska skriva mer nu.. vad vill ni läsa om? frågor?

Kramar Emma åtta,sex kilo lättare



Dagens nostalgicitat:
*Katta ringer och berättar för sin pappa att vi fastnat i Göteborg, kollade fel i tidtabellen*
Ivan (Kattas pappa): "Kako mozete biti takve goske?"

Kommentarer
Postat av: Markus

Jag märker stor skillnad :)

2008-11-04 @ 11:17:57
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se/
Postat av: Katta

Jo klart man ser skillnad! =) Stolt över dig! =D Huvudsaken är att man känner själv att man mår bra så skiter jag i vad andra tycker om dieter och sånt...Men jag är negativ till såna där dieter där man ska leva på pulver..för GI är en livstilsdiet men inte pulverdieten! Så fortsätt så! =D



Pussar

2008-11-04 @ 12:57:03
URL: http://princessbetty.blogg.se/
Postat av: madde

spelar ingen roll va andra säger för funkar GI metoden för DIG o DU mår bättre så ska du fortsätta!! =) ingen annan än DU kan anvgöra detta.

o du, ja ser skillnad på fotona. :)



keep up the good work, ja hade aldrig klarat av den disciplinen, hihi, ja e svag. =P vill gå ner 20kg men VA FAN, ingen e perfekt o ja trivs dock som ja e ändå.

2008-11-04 @ 12:58:40
URL: http://muffinsmadde.blogg.se/
Postat av: Jenni

Syns verkligen, vad duktig du varit!

2008-11-04 @ 17:44:30
URL: http://jeinyn.blogg.se/
Postat av: Daniel

Mr. Roberto kanske man bara ska ta med en nypa salt. Han är väl kanske inte den man ska lyssna på. Men kul att det går bra. Det viktigaste är att man är nöjd själv sedan får andra tycka och tänka vad de vill.

2008-11-04 @ 18:05:56
URL: http://www.project13.se/blog
Postat av: Mamma

Visst ser man skillnad....absolut!!! A och O är ju att du själv mår bra sen får andra tycka va de vill...du kan ju alltid räcka ut tungan hi hi



Ska bli gott med bakelse på torsdag...längtar efter både dig och Markus.



Puss å kram din GÅS!!!



2008-11-04 @ 20:18:48
Postat av: Anna

Jag tycker oxå GI funkar bra. Jag väger mig oxå för ofta, men nu ska jag bara väga mig var fjortonde dag har jag tänkt. Ikväll har jag "syndat". Eller lite. Jag var ut och åt med en kompis. Maten jag åt var bra, oxfilé, beasås och sallad! :) Men sedan unnade jag mig en efterrätt. Ska försöka att inte få dåligt samvete nu. Kram på dig!! Vi kämpar på du o jag ;)

2008-11-04 @ 21:23:39
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Linda C

Det syns verkligen i ansiktet tycker jag. Grattis! Bra att Marcus har gömt vågen, det ska ju inte bli en fixering. Jag gillar att läsa om det mesta i din blogg, man ser in i din vardag på ett annat sätt än i breven. Hoppas att du förstår vad jag menar med det. :)

2008-11-08 @ 10:46:05
Postat av: Magdalena

Ja klart man ser skillnad. Syns jätte mycket skillnad i ansiktet. Kram

2008-11-09 @ 17:51:38
URL: http://krammaggan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0