Helskön helg

Åh har haft en supermysig helg =) I fredags så var jag och Markus och handlade grillmat till kvällen hos Söder.. sen drog vi givetvis dit och träffade massa trevligt folk som man inte känner så bra än men börjar lära känna mer och mer =) Men många var trötta och drog ganska tidigt och då satte sig Markus, Söder och Jim och spelade PlayStation3 medans jag lekte med Söders roliga lilla touch-data =)

Lördagen började senare än jag räknat med.. skulle gått upp tidigt och fixat lite här hemma och baka innan jag blev hämtad. Men när mamma och co ringer och säger att dem är här så står jag naken och letar smycken =D haha mamma hade missförstått mitt sms lite ;) Vi skulle ju på morfars begravning som var superfin, han ville ligga i havet i Öresund och givetvis skulle han få det =) Precis mellan bron och ribban.. nu mår han bra och simmar hur mycket han vill =) Havet var ditt liv och nu är du ett med det.. Simma väl! Älskar dig Morfar! Bilder kommer längre ner =)
Efter turen på havet så åkte vi hem till min morbror och fikade lite innan vi begav oss tbx till Lund för att smaka på min nybakade äpplekaka som verkligen blev supergod, hojta om ni vill ha recept! Här hemma väntade Markus och Magda på mig så vi kunde börja göra våra grillspett som blev goda, till det hade vi kroketter, sås och sallad *mums* Var meningen att vi skulle vara här hemma men vi åkte till AFB-Festivalen som hölls på Delphi i år, var ganska kul men jag var supertrött efter dagens bravader.. Vi träffade min kusin där och hennes kompis som följde med oss hem och sov över..

Idag har det varit mest slapp och Wii-spelande.. ska snart börja plugga är det tänkt.. varför är det så svårt att få ur tummen ur arslet?


Morfar hade tillbringat hela denna dagen på havet om han hade levt
och haft en båt. Glidit runt och njutit i solen.


Urnan med morfars aska som sänktes ner i vattnet, det står:
Per-Åke Engberg, 1936-2008



Hejdå, Morfar!


Våra blommor till morfar, farfar, pappa, svärfar osv.

Glöm inte kommentera nu =)

Kramar från Emma

Kommentarer
Postat av: Linda

Fina bilder=)

2008-05-11 @ 21:16:30
Postat av: Mamma

Gumman...du har helt rätt, nu är pappa/morfar där han trivs bäst. Puss å kram

2008-05-11 @ 22:14:03
Postat av: Sandra

Huj, jag skulle då aldrig vilja bli nersänkt i havet, trots att jag älskar vatten... :S Har sådan fantasi att det inte går ihop liksom ;)



Men jääättefin bild dendär första!!!

2008-05-12 @ 16:17:43
URL: http://mjaumuffins.blogg.se/
Postat av: Jossan

Mycket fint (:



(Skönt att ni hade en bra dag förresten)



puss och kram

2008-05-15 @ 15:41:54
Postat av: chrille

Vacker tanke. Fantastiskt fina bilder av ceremonin.Fint att morfar fick sin sista önskan uppfylld.

2008-05-22 @ 08:41:39
Postat av: Linda C

Bra att det gick att få honom dit han ville. Har hört att Länsstyrelsen (eller vilka det är nu som fattar de besluten) kan vara lite knixiga.

2008-07-16 @ 10:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0