Emma is back

Nu är jag tbx här och ska försöka hålla mig här.. några dagar i veckan iaf ;)

Jaha vilken ände ska man börja? *suck* Ni får fråga vad ni vill veta om vad som hänt det senaste ;)

Men det allra senaste är att först har min kära mor varit här i veckan, åkte hem i förmiddags och det kom genast nytt besök i form av älskade pappa, Anna och minstingen Sebbe. Är så kul att helt plötsligt ha en stor familj, för det känns som om det är familj helt plötsligt. Innan när någon frågade mig om min familj så kändes det som om det bara var mamma eftersom jag inte hade kontakt med pappa men om någon frågade mig nu så skulle jag svara mamma och pappa med familj =) Fick jättefina lampor av dem till sängborden och en stor härlig presentkorg med kex, ost osv i =) Mums!!

Som de flesta av er vet så har vi nu flyttat till ett "trevligt" område.. Vi trivs mer och mer här och känner oss mer trygga nu än vi gjorde första veckan. Och man börjar vänja sig vid alla konstiga ljud och gasar med bilarna utanför.. men det är sånt man får leva med. Ska inte gå in på vad det är för grannar.. Men vi har fått ett litet ofrivilligt husdjur, en husmus =P Förra veckan så tog vi ut en, eller rättare sagt Markus gjorde det för den slet sig från fällan. Och sen fick vi en sk musskrämmare som sänder ut ultraljudsvågor som tydligen ska skrämma iväg gnagare. Men häromnatten så hade mamma hört något som lät som en mus och så hittade vi papper och en musbajs på köksgolvet. Upp med fällor igen (förlåt Tess).. men den jäkeln driver med oss.. när Markus kollade fällan om han hade ätit ur den så visade det sig att  musen hittat ost någonstans och stoppat in i fällan.. så han har gjort det till sitt förråd =P Ja det är sant.. vi skämtar inte med dig =) haha

Visste ni att min kära älskling ska fylla mig med p-piller i 100 år? =P Det var hans ultimatum till min mor när hon tjatade om barnbarn häromdagen. Det ni..

Jag får inte ordning på mina bilder som ska över från mobilen till datorn så bilder dyker upp vid senare tillfälle ;) Någon som har Samsung och haft problem med att bilderna blir skrivskyddade och inte går att redigera på datorn eller skicka till någon? Behöver hjälp!!

Nu ska jag sluta här innan jag tråkar ut er alla =)

Kram Emma

Kommentarer
Postat av: Jenni

Kul att du är tillbaka! :D Jobbigt med husdjuret dock, jag haaatar möss... Bläsch! :S

2009-01-25 @ 23:16:54
URL: http://jeinyn.blogg.se/
Postat av: Anna(twin)

USCH!!! Va äckligt me möss tänk va mycket skit dom sprider..BLÄ...Hahah i hundra år ja du kan nog se dig till månen om att få barn me den karln;)

Kram

2009-01-26 @ 10:39:51
Postat av: Anonym

Sicken rolig mus, han är ju riktigt underfundig ju hi hi



Oooooorkaaaar inte vänta på barnbarn så länge ju..100 år..pytsan heller!!



2009-01-26 @ 19:48:46
Postat av: Daniel

Nä men det är väl trevliga grannar. Fråga inte för mycket bara. Hehe.

2009-01-26 @ 20:49:16
URL: http://www.project13.se/blog
Postat av: Susanne Zackrisson

Hej min älskade brorsdotter jag tycker att det är jätte roligt att du har bra kontakt med Pappa och Anna igen.

2009-01-30 @ 11:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0