Långtråkigt

Usch sitter på jobbet och har långtråkigt.. finns INGENTING att göra. Så himla drygt.. Vi har haft två ringningar sen vi kom halv två. Tycker bättre om när man har mycket att göra.. är så himla lätt att man missar saker när man inte har något att göra.
Idag fick jag fler jobbardagar, lite strödagar fram till mitten av november. Och så fick man beröm av sina kollegor, känns skönt att få feedback på det man gör. Speciellt nu i början när man är nyutbildad och sådär. Ibland känner man sig som ett fån när man inte vet hur man ska göra något eller sådär. Men för ett tag sedan så frågade en ordinarie personal som jobbat länge om en sak och jag visste svaret =) Sånt känns skönt för då vet man att personalen inte kan allt även fast de jobbat länge.

Idag har jag linserna i för första gången på flera månader och det känns otroligt bra, ska försöka börja använda dem varje dag. Har insett att jag nog får ont i huvudet och nacken för att jag har haft mina glasögon som är fel styrka. Så får se hur det känns ikväll när jag kommer hem.

Sitter mest och väntar på att tiden ska gå så man får gå hem. Har bara tre patienter och alla klarar sig själv. Skönt för dem men tråkigt för mig ;) Hehe

Förresten, någon som har något tips på vad man kan göra och se i Jönköping en fredag eftermiddag/kväll? =) Skriv kommentar och berätta!!

Kram Emma

Kommentarer
Postat av: Jenni

Håller verkligen med, har hellre fullt upp på jobbet än sitter och glor. Är man ändå där kan man lika gärna jobba, känner jag.

Är du timmare eller "hur" är du anställd?

Och en nyfiken fråga till: vad ska du/ni till Jönköping och göra?

2008-09-17 @ 20:54:31
URL: http://jeinyn.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Fast det vette sjutton om jag egentligen bloggar för att få fler läsare. Men läsarna ökar stadigt för varje vecka, och det ger en självklart en liten kick. Okejdå.... en stor kick!



Men det ger mig också otrolig ångest!

Funderar på att starta en anonym blogg och bara blogga om tråkiga saker, enbart för att få skriva av mig skit.....eller nåt. jag vet inte?



tack för din åsikt i det hela i alla fall.



=)

2008-09-18 @ 01:25:15
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Daniel

Det är alltid bäst när man har något att göra. Tiden går snabbare när man inte hinner kolla på klockan.

2008-09-18 @ 12:12:55
URL: http://www.project13.se/blog
Postat av: Anna

Alltid skönt å ha mycket o göra på jobbet, så tiden går fort :) Kram

2008-09-18 @ 19:08:41
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Tess

Haha, jo, när man bara har EN grej att komma ihåg på hela kvällen (t.ex. att ta ett blodtryck kl.åtta) så glömmer man det garanterat.

De har börjat ringa mig lite nu, men det är inte vikarietanten som ringer utan Anette och andra på avd. Fattar inte varför inte vikarietanten ringer.



I Jönköping.. oj.. Du får väl gå på något väckelsemöte på en av alla sekterna. :p

2008-09-19 @ 10:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0