Rätt riktning

Känns som om allt är på väg i rätt riktning för en gångs skull =) Superskönt är det.. jobbet flyter på, får bra betyg i skolan, går bra mellan mig och Markus.. enda som är jobbigt är vår pengasituation men ger man sig den på det så klarar man allt =)

På tal om betyg så blev jag så jäkla glad igår, gjorde prov i måndags som jag verkligen trodde att jag skulle få göra om, skimage140rev så himla lite på alla frågor osv.. ne har insett att äldre människors sjukdomar inte intresserar mig.. men igår fick jag mail av min lärare att jag hade G+ på det provet.. så skönt alltså =) Sen idag fick vi tillbaka provet i Sjukvård och där fick jag VG+, vi fick även mitterminsbetyg och jag ligger på VG-MVG och om jag gör bra ifrån mig på praktiken så får jag det högre betyget.. Ska bannemig ge allt på praktiken =) Ska vara på NIVA, Neurokirurgiska Intensivvårdsavdelningen betyder det, vet inte om jag berättat det men nu säger jag det igen =)
Idag har vi vår sista praktiska övning, för en gångs skull klarade jag av att ta venprov på låtsasarmen, har aldrig gjort det innan men det flöt på bra i provröret idag =) Så nu är jag beredd att sticka patienter på praktiken =) Tycker det är superkul att ta blodprov, låter som en vampyr men det är sant =)


Ska till min morbror och hämtar tavlor som har hängt i min morfars lägenhet någon dag, får se om man orkar det denna helgen eller om man kan göra det efter påsk.. Mamma ska ju flytta till påsk, långfredagen närmare bestämt.. så då ska vi upp till Borås och hjälpa till och sen vidare till Olofström =)

Kramar Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0