Onkologen avd 88..

..har jag fått in en fot nu, skönt =) Jag trivs så himla bra att jobba på sjukhuset, har jobbat några timmar idag och ska jobba kväll imorgon.. idag hade jag för ovanlighetens skulle enbart hand om små söta gubbar, det var faktiskt väldigt skönt.. den där myten om att män blir gnällfisar när de är sjuka är inte sant.. de 4-6 gubbarna jag har haft hand om idag är hur snälla och goa som helst, ber nästan om ursäkt när dem frågar om hjälp, vill inte vara till besvär och så.. innan har jag nästan bara jobbat med kvinnor på sjukhuset och de är mer "gnälliga".. så dagen löp på ganska så bra.. känns bara dumt när man är ganska ny vikarie och inte vet vad som ska göras utöver omvårdnaden med patienterna och allt kring dem..  övrig tid driver man bara rundor känns det som, men det kommer väl så småningom.. En av de absoluta fördelarna med detta jobbet är att man lär sig något nytt varje arbetspass, idag var det att byta stomipåse på ett dränagehål =) Hoppas verkligen jag får sommarjobb på någon avdelning på Onkologiska kliniken, tycker om att jobba med den sortens patienter och hjälpa dem att göra det bästa av situationen, antingen dem är på väg i rätt riktning i sin sjukdom eller inte. Hospis kanske skulle passa mig trots allt?

Höll på att spy på bussen hem idag, var en kvinna som satt och klippte naglarna i bussen.. så oerhört äckligt!! Tänk att dem flyger omkring när hon klipper.. usch och fy va äckligt..

Idag ska vi testa på att laga hemmagjorde Korma, vi har inte alla ingredienser men ska ändå försöka så gott det går.. =) Håll tummarna för att det blir gott!!

Massa kramar från den blivande undersköterskan Emma =)


Kommentarer
Postat av: Markus

Jo får verkligen hoppas att det blir gott!

2008-03-12 @ 15:56:10
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se
Postat av: Mamma

Fy va sytligt att sitta på bussen å klippa naglarna....bläääää

2008-03-12 @ 16:34:22
Postat av: Anna H

Håller med dig om vikariaten, det är bra att få erfarenheten, men jobbigt när man inte e insatt, i mitt fall då, eleverna. Lycka till iaf! Kram

2008-03-13 @ 14:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0