Midsommarafton

Jahapp så va detta årets upplaga av midsommarafton förbi nästan...än är inte midsommardagen förbi. Midsommar firades hos systeryster med hennes goda grannar/vänner. =) Jag och Lena åkte dit igår på förmiddan och det blev först lite sill och potatis och allt som hör till det. Sen var det kaffe med våra goda pajer jag och Lena hade gjort. Alla berömde och sa att de var jättegoda! Blev jordgubbspaj i ena och i den andra jordgubb/björnbär. Sen hade vi även gjort mockarutor oxå, halva med kokos och halva med strössel. Efter lite snapsandet (dock inte jag eller Lena och de andra barnen), var det dags för dans runt midsmmarstången. Det blev lite låtar och alla lyckades stå på fötterna hehe..Efter det var det dags att dricka lite till och sen grillning. Det kändes som att det enda man gjorde igår var att äta mat! Hehe...=P Men Lena och jag hann med två promenader igår för att se hur livat det var i andra trädgårdar vilket det inte var så mycket livat...

Gästerna droppade av en efter en runt 00...men Lena jag, syrran, hennes man, franks tyska polare "Helan", Kerry och Johan stannade kvar ett bra tag till. Lena och jag gav upp runt halv 3. Tyvärr skulle vi  inte ha gjort det för tydligen hade det kommit 2 killar dit som var i våran ålder! Typiskt att vi ska ha sån otur! =P Jaja, de va säkert inte så snygga ändå även om de sa att de var det...


Såhär blir man när man är hos syrran...:P Hehe...


Lilla jag =)


Var tvungen att ta kort på syrarns fina blommor som hänger på altanen
 

Några av gästerna...


Ännu ett kort på gästerna och syrrans vovve Jessi =)


Lena i profil...hennes fina inbakade fläta som jag har gjort. (lite stolt får man va) ;P

Hoppas ni andra har haft en trevlig midsommar av det ni kommer ihåg vill säga. ;P Hehe...

Xoxo Sessan

Ps. Måste ju påpeka att blev väldigt besviken på kroaterna igår som inte lyckades hålla i bollen in i det sista! Var ca 1 sekund kvar så gör Turkland mål! Sen tyvärr klarade sig inte kroaterna på straffar men de får de nästan skylla sig själva när de inte lyckas hålla i bollen i en minut efter att de gjorde sitt första mål! *morr* D.s

Kommentarer
Postat av: Bea

Ni verkade ju har skojsigt, roligare än mig iaf =P duktig fläta du gjorde på lena



kram

2008-06-22 @ 13:07:52
URL: http://karenina87.blogg.se/
Postat av: Emma

fan va lika Sandra du är på det kortet när du är själv.. shit alltså

2008-06-25 @ 10:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0