Kiruna

Nu har jag varit i Kiruna i snart en vecka och vi har det hur underbart som helst, vill inte åka hem på lördag.. men måste ju hem och jobba tyvärr.. kommer ha fullt upp med jobb, möhippa och bröllop så det kommer nog gå snabbt tills Markus kommer hem runt den 1 september =)



Tänkte berätta vad vi gjort de senaste dagarna med hjälp av bilder.. så detta inlägg blir väl lite bilddagbok =)


27/6
1.
M.A Numminen - Vi orkade inte lyssna klart på honom för han var väldigt skrikig och gapig.
Väldigt jobbigt att lyssna på.
2. Amanda Jensen - Kollade vi på från öltältet hållandes i en öl respektive en cider för att värma sig.
Vi var iklädda underställ, mössor och vantar, så jäkla kallt var det. Men solen började tränga sig
igenom under konserten vilket var skönt =) Amanda har en underbar röst!
3. Nordman - Vilken show med en bakgrund av fjällen, var nog för min del klart bäst.
Vilken röst och vilket drag =) Vill lätt se honom igen..
4. Mustasch - Sköna killar vars musik jag börjat lära mig uppskatta tack vare Markus.
Som dem säger i götet, de va enna goa gubbar =)



Här har dem iscensatt en trafikolycka orsakad av rattfylla.
Dem gjorde allt som man gör vid en vanlig olycka, både polis,
ambulanspersonal och brandmän var där.
Var faktiskt väldigt intressant och lärorikt.



1. Mina nya fina vantar som jag var tvungen att köpa för dem jag hade med mig var för tunna.
2. Strumpor som man ska ha när man ska vandra längre sträckor.
Dem ska verka stötdämpande och förebygga skoskav osv.
Kändes bra efter en hel dags användning, man var inte lika trött i fötterna.
3. Våra fina tröjor vi köpte på festivalen. Ni kan nog lista ut vems som är vems =)
4. Detta är renchips (Kirunakarkki) som man oxå kunde köpa på
festivalen. Var salt om man åt många men väldigt gott.



28/6
Här har ni Hellacopters som vi även kollade på,
dem var ganska häftiga =)
Den andra bilden som ni ser är bakgrunden som de hade bakom sig,
det är fjällen man ser och midnattssolen. Här är kl ca 00.30 =)
Vi såg även Sahara hotnights denna kväll men lyckades inte få något kort på dem.

Sådär det får räcka för idag, lägger in bilder från Linafallet som vi var vid i lördags, imorgon.. Hoppas alla har det bra, ska snart ge mig iväg och tvätta.. Kramar Emma

Kommentarer
Postat av: Pia

Vantar på sommaren är en hit ;-)

2008-07-01 @ 15:35:47
Postat av: sandra

Hu, jag tyckte att renchipsen såg ut som tånaglar först :P :P Du vet sådär som dom ser ut om man sparkar i något så hårt att nageln faller av ;) Fast chips, det blev jag sugen på.

2008-07-01 @ 15:59:46
URL: http://mjaumuffins.blogg.se/
Postat av: Daniel

Fruktansvärt avundsjuk på att ni såg Hellacopters. Måste dock säga att det verkar vara en trevlig miljö att ha en festival i.

2008-07-01 @ 19:31:26
URL: http://www.project13.se/blog
Postat av: Malin

Hej.

Åh vad roligt med en ny läsare som visar sig.

Javisst är hon skön Miss Li, gillar verkligen oh boy låten. Var på Lunar hittade du bloggen? mest nyfiken Ha det så jätte gott / MVH. Malin

2008-07-02 @ 21:26:38
URL: http://wmalinw.blogg.se/
Postat av: Mamma

Härliga bilder...saknar er! Puss å kram

2008-07-03 @ 13:16:20
Postat av: Markus

Längtar till nästa år ;) eller ska vi ta en solsemester då kanske :P

2008-07-06 @ 06:45:42
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se/
Postat av: Jenni

Fin bild på er två :) Hoppas ni hade en finfin tid tillsammans och att det går snabbt tills han kommer hem igen! :D

2008-07-12 @ 21:59:37
URL: http://jeinyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0