skolstart och giftermål

..då var det igång igen och för att citera min lärare "Spotta i nävarna och beredd er på blod, svett och tårar", usch låter jobbigt men å andra sidan är det sista terminen så det får man kanske förvänta sig.. imorgon börjar geriatriken, ser inte fram emot den så mycket men det blir säkert spännande och intressant när man väl kommer igång =) har ganska soft schema.. måndag, onsdag och fredag förmiddag och tisdag och torsdag eftermiddagen bara.. sen är vi lediga massa onsdagar =)

Blev lite chockad igår.. Markus har pratat om att klippa av skägget de senaste dagarna men inte gjort det ännu.. så igår när jag kom in på toaletten för att borsta tänderna så vänder han sig om och har bara typ 1-2 cm skägg kvar.. visste ju att han skulle göra det men blev ändå chockad =) Men han är så fin min älskling.. tycker om dig både med och utan skägg =)

Hörde om ett par nu i dagarna som gått som gifte sig efter bara en månad.. alltså varför gör man det? Om man vet att man ska leva resten av livet med personen kan man ju vänta.. nu tänker ni.. ja men då kan man ju likaväl gifta sig oxå.. men njae jag är skeptisk till att man gifter sig för tidigt.. Fast i ärlighetens namn så har jag börjat tveka på detta med giftermål överhuvudtaget.. visst vill jag gifta mig osv men de som gift sig i min omgivning, de har brutit upp efter bara ett år.. jag föredrar att förhållandet håller än att jag gifter mig, det är att jag får leva med min käresta framför giftermål..

ne de var nog allt för idag, sitter och väntar på att netto-bladet ska komma så man kan gå och handla =)
Kramar på er alla från Emmalajnen


Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med dig om det där med giftermål. Vi har ju inte ens förlovat oss efter snart 4 år ihop, varför skynda?? :) Kramar

2008-01-14 @ 16:29:05
URL: http://anna1441.webblogg.se
Postat av: emelie

du har sååå otroligt rätt.. samma sak när par förlovar sig för tidigt. å skaffar barn!! förstår inte vad vissa tänker med ärligt talat.. jag tvivlar också på giftemål. ska nog inte ens gifta mej. å min sambo vill ändå inte det så:P kärleken är det viktigaste. å en ring är ju bara en grej på fingret egentligen. å jag gillar inte ens att ha ringar på mej haha;) hoppas allt är bra=)

2008-01-17 @ 16:54:20
URL: http://emelpemel.blogg.se
Postat av: Linda C

EN månad! Det låter verkligen inte klokt. Vissa verkar inte förstå innebörden av ett giftermål.

2008-01-19 @ 15:21:57
Postat av: Linda C

EN månad! Vissa verkar inte förstå vad giftermål innebär.

2008-01-19 @ 15:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0