Roliga historier

En man går in i duschen samtidigt som hans hustru  kommer ut därifrån. I samma stund ringer det på dörren och hustrun går och öppnar iklädd  endast en handduk.
I dörren står grannen.
Han erbjuder henne 10 000 kronor om hon låter  handduken falla till golvet...
Utan att tveka släpper hon handduken till golvet medan grannen  njuter av utsikten.
Han tar upp 10 000 kronor ur fickan, ger henne pengarna och går  därifrån.
Kvinnan tar återigen på sig handduken och går  tillbaka till badrummet för att föna håret.  
- Vem var det som ringde på dörren? undrar  mannen.

- Det var grannen mitt emot, svarar  hustrun.
Mannen tittar på henne och  frågar:
- Kom han för att lämna tillbaka de 10 000 kronorna  jag lånade honom igår? 

                   

En präst kommer körande i sin bil på landsbygden och  får syn på en nunna som står och väntar på bussen.
Han stannar bilen och erbjuder henne  skjuts till närmsta stad.
Den unga nunnan tackar honom, lägger väskorna i baksätet och sätter sig på  passagerarsätet bredvid prästen.

Hennes nunnedräkt hasar upp när hon kliver på och blottar  hennes ena knä.
Prästen kan inte lägga band på sig utan lägger sin hand på hennes  knä.
Nunnan tittar på hon om och  utbrister:
- Fader, kom ihåg psalm  129.
Han drar snabbt till sig handen och beklagar det  inträffade, men hans ögon kan inte låta bli att kasta blickar på den unga nunnan.
En stund senare  glider handen återigen från växelspaken till nunnans knä.
- Fader, kom ihåg psalm 129, påminner nunnan honom  återigen.
Han ursäktar sig en gång till och tar bort handen.  De kommer fram och  nunnan kastar en menande blick på prästen samtidigt som hon tackar honom för  skjutsen.
Prästen fortsätter hem och där skyndar han sig till  psalmboken för att läsa psalm 129.
Där står att läsa "Fortsätt att prova dig framåt, det är enda  vägen till salighet."

                   

En smålänning åker till landet på semester. Där  köper han en tjur för 1000 kronor av en bonde.
Han övertalas att hämta tjuren dagen därpå. Men när  han morgonen därpå kommer för att hämta tjuren, har den dött under  natten.
Han kräver pengarna tillbaka men bonden har redan  spenderat pengarna han fått för tjuren.
Då beslutar sig smålänningen, till bondens stora  förvåning, för att ändå ta med sig den döda tjuren hem till stan.
Efter en månad träffas de igen och bonden kan inte  hålla sig utan frågar  vad smålänningen gjort med den döda tjuren.
Då säger  smålänningen:
- Jag startade ett lotteri med tjuren som högsta  vinst, sålde 500 lotter  för 20 kronor styck och tjänade 9980  kronor!
- Men tjuren var ju död, är det ingen som har  klagat? undrar bonden förvånat.
- Visst, men bara vinnaren, och han fick sina 20  kronor tillbaka, svarade smålänningen.

                     

En ung kille kommer in på apoteket och ber  apotekaren om en kondom. Han tycker det är lite  pinsamt och känner att han vill förklara sitt  köp.
- Min flickvän har äntligen bjudit hem mig på middag  och jag är säker på att  om allt går bra kommer jag att tillbringa natten med  henne.
Innan han betalar ångrar han sig och frågar efter en  kondom till. Han förklarar:
- Min flickväns syster flörtar med mig ibland, jag  är säker på att hon gillar mig, kanske har jag  tur även med henne ikväll.
Han tar upp plånboken men betalar för tre kondomer  samtidigt som han förklarar för  receptarien:
- Min flickväns mamma är relativt ung och snygg, jag  tror att hon tycker om mig och jag kan  faktiskt ha möjlighet med henne  OCKSÅ.
Kvällen kommer och alla sitter samlade runt  middagsbordet och det första som händer är att dom ber en bordsbön.
Efter bönen tar alla upp besticken  utom den unge killen  som fortsätter att be.
Efter några långa minuter knuffar flickvännen på  honom och säger:
- Jag visste inte att du är  religiös.
Då svarar killen:
- Och jag visste inte att din pappa är  apotekare... 

                    

En lärare frågar sin elev;
-" Vad heter du?"
- "Mohammed Ben Ahmed. svarade den lille.
-" Nu är vi i Sverige här finns det inga Mohammed. Från och med nu Kommer du att heta Sven Svensson", svarade lärarinnan.  
Väl hemma mötte den lille sin mamma.
-" Var har du varit Mohammed?", sa hans mamma till han under sin slöja.
- " Jag heter inte längre Mohammed", sa den lille, "utan Sven Svensson för jag är nu i Sverige".
Mamman blev rasande och gav han en örfil och skrek på sin man.
När han hade fått situationen förklarad för sig gav han också Sven en rejäl örfil, och en serie på underarmarna.
Dagen därpå, när Sven kom tillbaka till skolan, kunde lärarinna konstatera att han hade märken efter fingrar på sina kinder.
- " Vad har hänt Sven?" frågade hon alldeles bestört.
- " Jo, det tog inte mer än två timmar efter att jag blev svensk förrän jag blev attackerad av två arabjävlar!!

                   

Hoppas ni hade en fnissig läsning =) Kramar Emma


Kommentarer
Postat av: Anna

Roliga historier =) Kram

2008-01-11 @ 08:51:10
URL: http://anna1441.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0