En fullspäckad helg + måndag!

Ja det kan man minst sagt säga att det har vart! Men en skoj helg också.


Vi börjar med fredag:


Det var tenta men jag och Bea gjorde inte tentan för vi kände att vi har så mycket annat + en omtenta den 15 så vi ska göra den vid ett annat tillfälle. På kvällen var det tentafest hos Niclas i klassen. Vi hittade inte dit först för han sa bara vilken gata han bodde på...men sen då? Tror han att vi vet då vart han bor? Hehe..Men vi hittade rätt tillslut!


Festen var rolig med lite lekar, som rak och böj, en lek som går ut på att komma på vad man ska säga...men jag visste hur man skulle göra för jag har gjort den innan på gymnasiet. Vi körde även en annan lek som hette Nu är den öppen/stängd, samma stuk som förra leken, att man ska komma på vad det hela går ut på. Men jag var för trög så den fattade jag inte vad den gick ut på förrän dem berättade då såklart! =P Vi satt och tjötade och skrattade hade det trevligt tills Mia tyckte vi skulle leka Suck and blow, man ska utan att röra med händerna flytta ett kort runt i ring genom att suga inåt så att den fastnar på läpparna. Alla var tyvärr inte med men det var skoj ändå! Hehe..=D Blev inte så  många pussar men nånstans tror jag att det blev en och annan puss. ;)


Bea hade med sig sin kortlek Jag har aldrig så den körde vi lite också. Men i stora hela så var festen rolig! Gör gärna om det och då tycker jag att alla ska försöka vara med om de kan! =D Roligare om man är många! =) Vi stannade till ca 00.00 sen åkte vi hem och några drog ut...men jag skulle åka tåg på lördagen så det var hem och sova för min del.



Lördag:

  

Åkte till Lund för att fira Emma och Markus, (Emma har fyllt år och Markus fyller imorgon (10e),). Vi var ute och åt på en jättegod restaurang som heter Stäket. En jättemysig restaurang där man sitter och äter i en stenkällare typ. =) Jag åt plankstek för första gången och kan säga att det var gott! Fast köttet kunde ha vart lite mer kryddat. =) "Mamma" gjorde en tabbe och röra på plankan vilket resulterade i att hon brände sig! =P Då kom jag på att Bea hade varnat mig att Vad du än gör så RÖR INTE plankan!! Men ja det glömde jag att säga till henne innan fingret var framme hehe...


Efter maten åkte vi hem till Emma och Markus och satt och tjötade lite. Sen åkte jag med Markus bror Daniel till Malmö för jag skulle vidare till Camilla och Daniel bor i Malmö. Så han sa vart jag skulle av och samtidigt slapp man åka själv. Alltid trevligt med sällskap. =) Camilla mötte upp mig och vi kom hem oskadda, tjötade lite sen la vi oss och sov.




Söndag:

Vi sa att vi sover ut men ändå så vaknade jag 9.20 och Camilla vaknade ännu tidigare...=P Jag hade drömt någonting med en katt och vaknade av att jag pratade i sömnen, eller de tror jag att jag gjorde så jag frågade Camilla på morronen om jag hade gjort det. Det hade jag sa hon! Jag frågade henne om jag hade sagt Kuchi kuchi kuchi. Och det hade jag! =P Hehe..anledningen till att jag sa så var för att jag skulle locka på katten. Haha..sjuk man är ibland!

 Vi gjorde brunch, eller rättare sagt Camilla gjorde jag dukade istället hehe. Hon gjorde äggröra och korv och blåbärsscones. Sconsen smakade inte jättemycket blåbär men man kände lite smak ändå. =) De var goda när man la på blåbärssylt hehe...


Vi bestämde oss för att bara slappa på söndagen. Vi var och handlade lite mat för vi skulle göra Auberginelasagne med köttfärs i och den blev jättegod! =) Sen en sallad till det och hemmabakat walnötsbröd som Camilla la på vitlökssmör på och sen värmde upp i ugnen. Smarrigt! Efter maten tittade vi lite TV och sen på filmen Sweeney Todd som vi hade hyrt. Den var helt okej. =) Han spelar bra Johnny Depp. Efter filmen tjötade vi lite sen gick vi och la oss. Då var väl klockan typ 01 nåt...Men vi somnade inte utan vi låg och snackade till klockan var typ 03! Hehe...Men trevligt var det...;P Ni skulle bara veta vad vi snackade om! Hehehe...




Måndag:

Då var det dags att åka hem. Skulle med tåget som gick 13.14 men när vi kom till stationen såg vi att det var en ny tid på den 13.20. Tåget jag skulle byta till sen i Alvesta skulle gå 10 minuter efter att ja kommit fram men jag tänkte att det hinner jag ändå. Då har jag ca 5 minuter på mig att byta. Väl sittandes på tåget (som skulle vart X2000 men de var något annat ruttet tåg istället), ropar de i högtalarna att de har nåt tekniskt fel men att de jobbar på det. Klockan blir 13.20 men vi har inte åkt! Klockan blir 13.30 fortfarande står vi stilla! Sen blir klockan 13.40 och de säger i högtalaren att de som ska till Växjö eller Alvesta kan ta tåget på spår 6 som är ett Öresundståg. Så det var bara att hoppa av och springa till det tåget.


Det tåget åkte 13.48 så jag insåg att jag missar mitt tåg i Alvesta. På tåget frågade jag konduktören vad jag skulle göra och hon sa att det går nog ett tåg 15-20 min efter att vi kommit fram. Efter en stund går en annan konduktör förbi och kollar på biljetterna och jag frågar och då sa hon att jag skulle gå in på stationen och se om jag kan boka om biljetten så jag får en plats sen. Väl framme i Alvesta går jag in på stationen och säger att mitt tåg är väldigt sent! Hon säger då att jag ska åka till Värnamo och sen därifrån får jag åka taxi till Borås! =P Det visade sig att 3 andra skulle också till Borås så vi 4 åkte taxi sen till Borås. Chauffören var hur go och snäll som helst. För egentligen får han bara köra till stationen men han körde oss alla dit vi ville! =) Snacka om snäll! Så till slut kom jag hem...men bara 1½ timma för sent!


Så där är min helg, rätt mycket hann man med ändå! ;D


Xoxo you know that you love me- Sessan!


Kommentarer
Postat av: malin

Tyvärr så vann ni inte i bloggdesigntävlingen som jag hade, men nu har jag en ny tävling som du kan delta i, och även en aktiv auktion. Kika in hos mig :)

2008-12-10 @ 00:22:34
URL: http://bloggdesignbymalin.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nu får du allt ta och se över ditt inlägg. Först och främst så antar jag att du menar att du skulle åka tåg på lördagen och inte på fredagen. Sedan så hoppas jag att du åt plankstek och inte planksten. Klockan var inte halv nio när du vaknade utan tjugo över nio. ;) Jag gjorde faktiskt äggröra. Jag antar att du menar att klockan blev 13:30/13:40 och inte 14, eftersom det andra tåget gick 13:48?

ordmärkaren igång

/Camilla

2008-12-10 @ 07:27:41
URL: http://erwanith.wordpress.com
Postat av: Katta

Haha okej får ta och kika över inlägget och ändra det..hehe...=P Bra att nån är med! ;P

2008-12-10 @ 12:33:51
URL: http://princessbetty.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det var ju synd att du inte hann att varna mig om plankan för fy fan va den var varm!!!!



Puss å kram

2008-12-10 @ 14:20:46
Postat av: Alina

2008-12-10 @ 14:26:12
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Bea

Jag har aldrig (eller inte) mått så illa på snart ett år =P prisad vare den vita porslinsguden =P

2008-12-10 @ 22:48:14
URL: http://karenina87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0