Blood patch

Ja det fick jag vara med på idag, var häftigt att se =) + att jag fick vara med och serva läkaren.. =) Man blir allt lite stolt när läkaren säger hur duktig man är.. visst nu var det något sånt simpelt som att öppna en spruta på sterilt sätt men ändå =) Åter till Blood patch, det var när en person har ett hål på någon av hinnorna som finns vid subarachnoidalrummet som det så fint heter =P när det finns ett sånt hål så läcker det ut vätska på ställen där det inte ska finnas och då gör man ungefär som när man ska kolla ryggmärgsvätska, sticker in en nål i ryggraden eller vad man ska säga =P Svårt att förklara.. sen tar man patientens eget blod och för in i liqvor som ryggmärgsvätska heter på latin =P och då ska blodet tydligen ta sig till hålet och täppa igen det själv.. häftigt va? =) Helt uppspelt var jag efter det.. så spännande.. sen fick jag vara med när handkirurgen la om en arm och hand som varit krossad och fått skäras upp för att minska trycket på armen när den svullnar.. Min praktik är så kul att jag glömmer allt annat när jag är där =)
Aja nu ska jag sluta snacka äckel som säkert vissa av er tycker att det är =)

image171
Såhär kan en Blood patch se ut =)

Nu har vi äntligen fått asfalt här ute så nu slipper man gå på grus.. superskönt! Så nu är det väl bänkar som ska upp och gräsfrön som ska sås.. Så nu börjar man trivas här igen =)

Saknar min Katta så mycket, vill bara umgås med henne och inte göra någonting.. som vi gjorde när jag bodde hemma.. Hoppas vi kommer bo i samma stad någon gång så det kan bli så.. skulle vara guldvärt!! Jag älskar dig verkligen som om du vore min riktiga syster!! Du kommer alltid ha en speciell egen plats i mitt hjärta <3

image172

Kramar Emma

Kommentarer
Postat av: Markus

Låter som att du får en intressant praktik denna gången! Hoppas du blir frisk snart!

2008-04-12 @ 14:00:52
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se
Postat av: Katta

Söt du är vännen min! Älskar dig oxå och du har en plats i mitt hjärta oxå!

2008-04-12 @ 16:22:50
URL: http://princessbetty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0