Drinkprövning

I helgen hade jag lite drinkprövning hemma som jag tänkte tipsa om och ge er recept på =)
De hette Summer Passion, Sweet ´n good och Grön Björn, jättegoda allihop, ingen som var sådär jättesöt vilket var bra =)

image89
Summer Passion
1,5 cl Cointreau
2 cl Passoã
0,5 cl Bols Blue
Ett stänk lime
Fruktsoda (jag använde Sprite)

Häll upp ingredienserna i ett Highballglas fyllt med is.
Fyll upp med läsk.
Röres.

image90
Sweet ´n good
2 cl Vodka
2 cl Xanté Poire au Cognac
Päroncider

Bygg i ett Highballglas fyllt med is.
Fyll upp med päroncider.

image91
Grön Björn
2 cl Vodka
2 cl Blue Curacao
8 cl Apelsinjuice (jag tog lite mer)

Blanda alla ingredienserna i ett highballglas med is.

Där var drinkarna, skrev gärna om ni testar vad ni tyckte =)

Idag valde vi ämne till etikarbetet vi ska göra, jag ska skriva om surrogatmammor, huruvida det är rätt eller fel att ställa upp som det? Ni som läser får mer än gärna skriva era åsikter.
Imorgon ska vi ta kapillärprov på oss själva, är skitnervös!! Men det ska nog gå bra, hur ska jag kunna ta på andra om jag inte kan ta på mig själv?? Så det ska gå!!

Ne nu ska jag snart diska och måste kolla min Facebook först ;) Jaaa jag har fallit i den fällan men det är jättekul för man hittar gamla klasskompisar och sådär så jag tycker ni ska gå med oxå ;)

Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0