En rolig dikt

Här kommer en fin dikt som "mamma" har skrivit för några år sedan när hon gick på någon kurs...skratta och läs hehe..

"Jag talar gärna med folk
men jag blir aldrig en tolk
Jag har många vänner
vill gärna ha nya oxå som jag inte känner
Jag har lätt att umgås med andra
även när jag i skogen vandra
Tar gärna paus för att umgås
kanske för köttbullar med brun sås
Firar gärna när en uppgift är klar
nästa gång jag kanske till månen far
Arbetar ensam gör jag oxå gärna
men vill inte i luciatåget vara ensam tärna
Berättar historier, skriver och läser
gör jag inte när degen jäser
för jag kan inte baka
ens en liten kaka"

Man blir lite fundersam och undrar vad det är för kurser du går egentligen...=P hehe..

Pussar från en glad Katta

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tokfia!! Så du satte in den ändå!!??...:) Puss å kram mamma

2007-05-30 @ 15:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0