Rökt makrill ;)

det åt vi idag, dyr middag upptäckte vi när vi betalat =P 96 kr för 4 fiskar.. men det var det värt för dem var såååå goda =)

Då började praktiken igår och det var ett äventyr i sig att bara ta sig dit =P Missade hoppa av bussen på rätt hållplats och sen så hittade jag inte stället.. som låg typ mitt ute på en åker vid lunds norra gräns =P Gick dit i tron att det var ett vanligt äldreboende men det var ett demensboende, inte vad jag ville men det ska väl gå det oxå. Om det blir jobbigt får jag bita ihop och tänka att det inte är så länge jag ska vara där, det är ju faktiskt bara fyra veckor. Men min handledare Cajsa verkar snäll iaf, hon var yngre än jag trodde.. hon är nog runt 30 eller något sånt, bra ålder =)

Idag var jag och mötte Magda (Grattis igen =)) i Malmö, hon fyllde år och hade en sk håltimma på 3 timmar. Så vi tog en lunch tillsammans, det blev varsin HÖG ciabatta.. dem var omöjliga att äta, för hög för att stoppa i munnen och brödet var lite segt som ciabatta är.. samt att knivarnas taggar var så små att man inte ens hade sett dem med förstoringsglas =P Alex ringde och sa att han var på väg ner till Malmö för att överraska Magda.. han hämtade upp Markus *kärlek* på vägen så dem kom ner till oss =) Vi hade tänkt fika men klockan var helt plötsligt så mycket att Magda inte hann med det =( Så det blev jag, Markus och Alex som fikade, det var trevligt oxå =)

Nu ska jag sluta babbla, ska diskutera fredagen med Annika nu =)
//Emma



Rökt makrill har man inte ätit på länge men det är gott. =) Åt det ofta när jag var liten, när mamma och jag handlade så köpte hon ibland en rökt makrill till mig.

Idag har jag varit ledig från skolan ganska skönt fast fick gå upp rätt tidigt ändå för jag skulle klippa mig kl 10. Min frisör är så rolig och trevlig, vi tjötar alltid en massa. =) Hon berätta om när hon var i Barcelona nu i helgen, att hon och hennes vänner åkte till en karaokebar och sjöng hela kvällen! =P De va inte så många gäster där och när dem började sjunga så gick alla gästerna så det var bara dem där haha....tyder de på att de inte var bra på att sjunga kanske?? =P Blev som vanligt fin i håret, var bara topparna iofs och lite uppklipp.

När jag kom hem så satte jag mig och pluggade lite..inte så skoj men ett måste...Senare runt 6 tiden åkte jag till hockeyn, fick gå själv för Lena kunde inte. Guuud vilken match det var!! Troja ledde met 1-0 ända in i 3:e perioden, men då slog vi till med 1 mål och sen ytterligare 1 mål till! De sista 4 minutrarna så tog Troja ut sin målvakt så de hade 6 spelare ute på plan istället och de 4 minutrarna gjorde verkligen att man blev ett nervvrak!! =P De va nere vid vårat mål hela tiden men som tur är så har vi bra backar. Jag stod och tittade på klockan hela tiden och hoppades att den ville gå fortare! Vi lyckades hålla dem borta från att göra mål så nu är vi verkligen klara för kval. =D Yohoo!! Synd bara att Emma inte kan vara med och följa det hela...Det var väldigt mycket folk idag...var över 2200 pers! Snacka om att det var trångt och inte alltid man såg så bra..hehe men det e sånt man får ta.

Glömde skriva en sak igår som Jenny gjorde på dansen...När vi stod på olika rader och skulle dansa så skulle Jenny försöka smyga sig på mig bakifrån och ge mig en smäll i rumpan men hon glömde bort att vi har speglar framför oss så jag såg du det såklart..=P hon bara fan just ja vi har ju speglar, det glömde jag. Hahah Jenny då..;P du är för söt. Hehe...Ne nu orkar jag inte skriva mer..eller rättare sagt har inget mer och berätta..ska sova snart.

Kramar Kattisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0