Ännu en helg...

Jahapp då har ännu en helg försvunnit men den har varit rolig. =) Berättar dag för dag....

Fredag: Började skolan 9 för min grupp skulle diskutera om rytmikstunden som vi ska ha imorgon. Jag och Tinna var rätt trötta så vi var rätt flummiga, höll på att skoja och skratta hela tiden. =P Hehe... Visste inte Tinna kunde vara så flummig men så fel jag hade. =P Vår lektion började 13.00, vi skulle sitta i smågrupper och diskutera en bok alla har läst och sen berätta om en bok som vi i gruppen har valt att läsa. Det var inte så rolig lektion men den gick fort även om den var 1½ timma lång...

När jag kom hem från skolan var det bara att packa ner de sista och sen iväg till busstorget för att ta bussen till Alingsås. Skulle ha åkt med Bea och Gerda men Bea och Gerda hade inga pengar. På stationen i Alingsås mötte Anna mig och vi tog en liten minibuss hem till henne. Anna bor i ett radhus i ett mysigt område. När vi kom hem till Anna fick jag en rundtur. Fint hus och jag blev förtjust i deras storarumsmattor. Men fick tyvärr inte ta med mig dem hem. =P Efter rundturen gick jag för att duscha och fixa mig. När vi hade fixat oss åt jag en smörgås sen kom Linda dit. Vi satt och tjötade lite i köket när det ringde på dörren och då var det Emelie och Rickard som kom. De satte sig med oss i köket och tjötade lite och sen kom Anja och Oskar och då gick vi och satte oss i storarummet istället. Jag och Anna sjöng lite karaoke men de lät inte så bra så vi la ner de hela. =P  Vi bestämde oss för att ta tåget som gick 22.03 till Gbg, men vi hade ett problem det går inga bussar från Anna så sent till stationen och skulle vi gå skulle de ta minst 30 min + att det regnade! Men vi lyckades fixa två bilar som kunde köra oss. =) Gud vad den bilen lät som jag åkte med! Man hörde ju knappt vad man sa och fort gick det också! Hehe...

Killen som kollar biljetterna på tåget lät full när han kom in och sa på värsta grova göteborska "Kan jag få se på biljetterna tack!? " han trodde han var värsta snygg och cool... när han egentligen var mesig och töntig! Linda tjötade om att kanske gillar dig eftersom han går förbi så många gånger och sa att hon hade hans msn om jag ville ha den men NEJ TACK! =P

När vi var framme i Gbg gick vill till Gamle Port, vi tjejer gick före i kön för Anna hade mejlat in namn och var man minst 5 tjejer så kom man in gratis! Men killarna som var med oss fick stå och vänta i kön...=P Men det tog inte så lång tid innan de fick komma in. På Gamle Port kan man säga att det finns 3 rum... och i ena rummet var avsett bara för tjejer... för det skulle ha underklädesvisning lite senare. Alltså killar som visar underkläder! ;) Kan säga att de inte var fula inte! De var riktigt heta! ;P Att tjejer kan vara så galna... nästan alla tjejer som var där stod och skrek åt killarna och vissa tjejer försökte tafsa och dra ner kallingarna på en av killarna! Killarna delade ut nyckelband och Linda lyckades få en men inte jag och Anna. Efter att de hade visat klart så shakade vi loss på dansgolvet. 

 image9image10
Snygga eller vad! ;P Hehehe

 Tycker att det var ett bra ställe med blandad musik och det gillar jag. Jag, Anna och Linda satt i en soffa när en av modellerna gick förbi och jag såg att han hade nyckelband så jag frågade om jag kunde få ett och det fick jag, Anna med... och Anna sa till honom "Åhh vad du är snäll!" och då gav han oss ett värsta smile! Hehe... Efter lite dans kände vi att det fick räckte för kvällen och drog till McDonalds för att äta lite mat och sen dra iväg till tåget. På stationen i Alingsås väntade en kompis till Anna på oss för att köra hem oss. Snälla kompisar hon har! När vi kom hem var det bara tvätta av sig sminket och sen sova!



Lördag: Vi gick upp 10.10 för att vi skulle slippa stressa för jag skulle ta bussen som gick 12. Pappa kom och hämtade mig. När jag kom hem packade jag upp sakerna och sen väntade jag på att maten skulle bli färdig så att jag kunde åka till Emma. Efter maten åkte jag till Emma och det var roligt att träffa Emma och Markus, men även mamma. Vi satt och spelade familjegeni och det gick la sådär. =P Jag var så trött med så hjärnan ville inte hänga med riktigt hehe? Till slut vann i alla fall mamma och jag blev glad för då slapp vi spela det spelet något mer. =P Helt plötsligt blev jag så sugen på glass så jag och Emma åkte iväg till city för att köpa lite glass. 3 olika smaker blev det, gammeldags vanilj med jordgubbssylt, persika/hallon och krossad choklad. Det var riktigt smarrigt, mmm! Efter ett tag kom jag på en lek, den gick ut på att tex jag tänker på en känd person och så ska de andra försöka komma på vem jag tänker på genom att ställa jag och nej frågor. Emmas tur att tänka på en person och jag skulle ställa en fråga. Jag ställde frågan om jag gillar den personen? Emma ser fundersamt på mig och sen säger hon inget utan bara tittar runt. Alla i rummet bara ?hallå? Ska du inte svara eller??. Emma bara ?va? Frågade du något? ?Jaaa, jag frågade om jag gillar den personen?? Emma började skratta för hon trodde att jag sa? nu är det lilla jag?. Hon trodde jag sa så för att det var min tur. Haha? vad vi skrattade åt det!  =P Emma du är rolig du. ;P  Vi satt mest och snackade resten av kvällen och ja åkte hem runt 10 tiden. Var så skönt att få ta ut linserna för ögonen började bli lite torra. Satte mig lite vid datorn och sen ringde Tomas? eller rättare sagt jag ringde upp honom för att han inte hade så mycket pengar. Vi snackade lite om allt möjligt som vi brukar göra? Retas och mobbas lite men det är bara på skoj, i alla fall från min sida så jag hoppas att han inte tar åt sig? Hände inte så mycket mer under kvällen utan vi snackade till typ 2 tiden sen gick jag och la mig, kan säga att ja somnade rätt fort. =P



 Söndag:
Idag söndag väckte pappa mig halv 11.  Åt frukost och sen ringde jag Lena så hämtade jag henne för att åka och sola. Det var skönt att få sola, få lite färg och värme. Efter det åkte vi till City för jag skulle handla lite saker. Sen körde jag hem Lena och jag åkte hem till mig. När jag kom hem åt jag lite mat och sen satte jag mig för att plugga. Skulle ha gått en promenad med Lena men vädret tillät inte det! Eller det finns ju inget fult väder bara dåliga kläder men vem har lust att gå ut och gå när det haglar, regnar och blåser?! Så jag gick en snabb runda med hunden. Sen fortsatte jag att plugga och sen har jag duschat och nu sitter jag här. =P Oj, det blev en hel del? inte säker någon orkar läsa men men skit samma? 

Puss & Kram från dansdrottningen Katta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0