FAN FAN FAN!!!!

ÅHHHHHHHHHHH va irriterad jag blir! När man nästan är färdig med inlägget så krånglar det och allt försvinner! Som om det inte räcker att det är en pissdag! Usch! =(

Det regnar idag och det gör inte dagen bättre! Allt känns bara piss idag! Även om jag har haft det lite roligt idag, har träffat Anna som jag inte sett på nästan 1 månad. Vi var i skolan och hämtade lite papper. Sen åkte hon hem och jag gick och klippte mig. Min frisör är så rolig vi tjötar alltid så mycket! =) Det är väl så det ska vara? Efter klippningen fick jag hoppa in som vikarie på min praktikplats, var bara 2,5 timma men alltid nåt.

Men nu sitter jag här hemma och allt känns bara piss! Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men bara en massa tankar som snurrar i huvudet...Sen saknar jag en del personer...men vad ska man göra åt det när det är som det är...=(

Finne en jättebra låt som jag hörde hos syrran första gången i helgen. En tysk låt så man kanske inte fattar så mycket. Men den berör ändå, för de som sjunger har sån känsla när de sjunger att man får tårar i ögonen. Finns en video till och då kanske man förstår mer vad låten handlar om.

http://www.youtube.com/watch?v=ZJUj-N9HLG8 Där är länken till videon. =) Skriv gärna någon kommentar om vad du tyckte om låten/videon.

Här kommer en dikt som verkligen stämmer in ibland på hur det är...

Ikaros

När jag tänker tillbaka på min barndom
ser jag skräckbilder tydligast av allt.
Ja, dom gånger dom skrämde eller slog mej
är dom minnena som hårdast sitter fast.
För som barn tar man kärleken för given;
allting annat är mot ens natur.
I den stund man tar steget ut i livet
är man bara ett tillgivet djur.

Ändå står snart dom vuxna där och pekar
ut den riktning dom tycker man skall ta.
Alla drömmar dom själva har förvägrats
vill dom förverkliga genom sina barn.
Är man lydig belönas man och hyllas,
revolterar man mister man allt.
Ingen älskar ett barn som inte lyckas,
ingen älskar ett barn som är starkt.

Men vem besitter förmågan att veta
vad som ryms i en ny individ?
Och vem kan säj´ till nå´n annan hur lyckan ser ut,
vem kan säj´ vad nå´n annan vill bli?

Låt dina blommor slår rot där det finns jordmån,
låt dina växter få leva där dom trivs.
Lås inte in dina plantor i ett drivhus,
låt dom få slippa ett onaturligt liv.
Låt den du älskar få pröva sina vingar,
en dag så flyger din älskade rätt.
Vill du bli respekterad av din avbild
får du visa dina avbild respekt.

Björn Afzelius


Ne nu ska jag titta på TV.

Puss från en dyster Katta






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0